Potencjał małego dziecka
Około 50% naszej zdolności uczenia się rozwija się do czwartego roku życia, a dalsze 30% przed ukończeniem ósmego.
DetailsOkoło 50% naszej zdolności uczenia się rozwija się do czwartego roku życia, a dalsze 30% przed ukończeniem ósmego.
DetailsAmerykański pisarz Marc Prensky w artykule Digital Natives, Digital Immigrants opisuje swoją ideę cyfrowych tubylców. Zwraca uwagę na to, iż współczesne dzieci od małego otoczone smartfonami, tabletami oraz komputerami, rozwijają się w tak diametralnie inny sposób, że ma to wpływ na każdy aspekt ich życia, bowiem technologie tak zmieniają strukturę ich mózgu, że znacząco wpływają na proces socjalizacji oraz edukacji, która nie nadąża za tymi zmianami.
DetailsI Małopolski Festiwal Programowania “Małopolska koduje” 2017 już za nami, ale idea, pomysły i projekty, a przede wszystkim synergia podmiotów, które zaangażowały się w realizowane w ramach festiwalu inicjatywy, pozostanie.
DetailsJuż wkrótce rozpocznie się święto młodych programistów z Małopolski.
I Małopolski Festiwal Programowania „Małopolska koduje” to projekt realizowany przez Fundację Szkoła Medialna pod patronatem Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji, przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Zapraszamy!
DetailsMatematyka jest ciekawa, matematyka jest dla każdego, a nauka matematyki może być prawdziwą przygodą. Dowodem na to jest projekt Fundacji Szkoła Medialna realizowany dzięki wsparciu Fundacji mBanku pt. “Mobilny escape room, czyli od smyka do matematyka”.
DetailsMożna mieć jeden lub kilka. Mistrz Da Vinci miał ich bez liku. „Talent ze wszystkiego może uczynić rzecz piękną”, jak pisał Mikołaj Gogol. 6 grudnia 2016 r. w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków podczas małopolskiej Gali Poszukiwaczy Talentów wystąpili finaliści szkolnych Klubów Poszukiwaczy Talentów, którzy zaprezentowali niezwykłe i bardzo różnorodne talenty.
DetailsW dniu 23 listopada w MDK Fort 49 w Krakowie odbyło się spotkanie podsumowujące projekt Grydaktyka, czyli edukacja poprzez gry połączone z wykładem dr hab. Pawła Węgrzyna Kierownika Zakładu Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego.
DetailsWarto poznać nasz mózg, żeby móc go właściwie używać. Dziecko do 6 roku posługuje się przede wszystkim prawą półkulą, a więc przyswaja informacje w postaci obrazów i nie skupia się na porządkowaniu informacji. Po 6 roku życia zaczyna dominować lewa półkula, która w sposób logiczny przetwarza dane o zewnętrznym świecie i porządkuje je.
DetailsPragniemy, by nasze dzieci wybijały się ponad przeciętność, odnosiły sukcesy w życiu, chcemy, by odnalazły swoje pasje i rozwijały wrodzone zdolności. Zdaniem psychologów, wiele wyjątkowych zdolności można rozpoznać już w wieku 5–6 lat. W jaki sposób? Obserwuj dziecko. Zwracaj uwagę, co lubi robić, jakie czynności świetnie mu idą i sprawiają największą frajdę.
DetailsOto lista najczęściej pojawiających się pytań, na temat stosowania gier wideo w edukacji.
Details