MATMA NA GIGANCIE to matematyczny projekt edukacyjny dla uczniów oparty na grywalizacji.
Uczestnicy mają do wykonania określone zadania, za które uzyskują punkty, będące nagrodą indywidualną lub/i zespołową. Punkty przyznawane są za wykonanie poleceń, dodatkowych zadań lub osiągnięcie kolejnego poziomu, a ich gromadzenie jest startem do osiągania kolejnych korzyści w grze. Osiągnięcie określonej liczby punktów oznacza możliwość wymiany ich na nagrodę lub przywilej. Wytrwali grają o wszystko, czyli nagrodę główną. Rozpoczęciem gry jest przekazanie uczniom listu od Mistrza Da Vinci, wskazującego kolejne zadania dla uczestników.
Celem projektu jest wspieranie uczniów w rozwoju myślenia matematycznego, rozwiązywania zadań przewidzianych w podstawie programowej oraz integrowanie zespołu klasowego, rozwijanie poczucia przynależności, doskonalenie pracy w zespole i budowanie poczucia wartości.
Grywalizacja nie tylko pobudza do aktywności, a przede wszystkim pozwala na głębokie przetwarzanie zdobytej wiedzy, angażujące wiele struktur i zmysłów, co z kolei ułatwia jej zapamiętywanie i wykorzystywanie. Element rywalizacji według prawideł gry sprawia, że dzieci chętnie pracują, poszukują rozwiązań w wykonywaniu zleconych zadań oraz łatwiej znoszą porażkę.