MATEMATYCZNY GLOBTROTER to projekt uczący współpracy podczas projektowania wirtualnej wędrówki matematycznej opartej na grze. Zakłada rozwój kompetencji matematycznych, poszerzenie wiedzy ogólnej o świecie oraz poznanie narzędzi i aplikacji wykorzystywanych przy opracowywaniu zadania. Rezultatem jest interaktywna gra oparta na zasadach escape roomu, konstruowana przez uczniów pracujących w zespołach roboczych pod nadzorem nauczyciela.
Uczniowie projektują matematyczną wędrówkę po wirtualnym świecie (5 kontynentów), której celem jest zaplanowanie i opracowanie zadań matematycznych związanych z danym kontynentem – przyrodą, gospodarką, nauką. Oprócz rozwijania umiejętności matematycznych młodzież uczy się planowania i współpracy w zespole.
Projekt kierowany jest do młodzieży klas 7-8 szkoły podstawowej.
MATEMATYCZNY GLOBTROTER jest wspólnym dziełem Fundacji Szkoła Medialna, która opracowała założenia edukacyjne i wychowawcze oraz mBanku, który projekt finansuje. W ramach współpracy z Fundacją mBanku zrealizowalimy już kilka projektów, m.in. Matma Na Gigancie (dla uczniów klas 5-6), Matmaraton (dla uczniów klas 4-6), Matematyka dla Smyka (dla przedszkolaków).