Badania firmy Internet Security Company AVG wykazały, że często najmłodsze dzieci zdobywają umiejętności technologiczne przed umiejętnościami życiowymi. Technologia zmieniła znaczenie tego, co oznacza bycie współczesnym rodzicem. Dzieci dorastają w środowisku, którego rodzice mogą nie znać z własnego doświadczenia. Coraz częściej narzędziem edukacji i rozrywki zamiast telewizji są komputery, smartfony lub iPady.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner]
Badania przeprowadzono na grupie posiadających dostęp do Internetu 2200 matek dzieci w wieku 2- 5 lat w USA, Kanadzie,Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec,Hiszpanii, Japonii, Australii i Nowej Zelandii.
Umiejętności, jakie posiadały dzieci w wieku 2-5:
Umiejętności technologiczne
Potrafi posługiwać się myszką komputerową 69%
Potrafi włączyć i wyłączyć komputer 63%
Potrafi zadzwonić z telefonu komórkowego 28%
Potrafi otworzyć przeglądarkę internetową 25%
Potrafi korzystać z aplikacji na smartfon lub tablet 19%
Potrafi przeglądać strony internetowe 16%
Zna co najmniej jeden adres stron internetowych 15%
Zna co najmniej jeden adres e-mail 5%
Umiejętności “życiowe”
Potrafi ułożyć układanki/puzzle 77%
Potrafi rozpoznać swoje napisane imię 66%
Potrafi jeździć na rowerze 52%
Zna swój domowy adres 39%
Potrafi napisać swoje imię i nazwisko 37%
Potrafi zrobić sobie śniadanie 27%
Potrafi samodzielnie pływać 20%
Wie co zrobić w krytycznej sytuacji (np. zadzwonić na numer 999) 20%
Potrafi zawiązać swoje sznurówki 11%
===
Opracowano na podstawie AVG Study Shows Young Kids Learn Tech Skills before Life Skills