
GRYDAKTYKA to projekt, który powstał z myślą o popularyzacji wykorzystania gier komputerowych w edukacji.To próba przełamania dotychczasowych schematów nauczania i stworzenie elastycznego i przyjaznego środowiska nauki dla uczniów, wykorzystującego w dydaktyce gry komputerowe.
Realizując projekt szczególną wagę będziemy przywiązywać do wskazywania działań, które rozwijają procesy motywacyjne u uczniów, doskonalą kompetencje w zakresie przedmiotów matematycznych, przyrodniczych, informatycznych w oparciu o nowoczesne narzędzia edukacyjne. Na naszych stronach będziemy prezentować innowacyjne scenariusze lekcji opracowane przez studentów i nauczycieli, materiały dydaktyczne, a także wynik badań dotyczące wpływu gier na zdobywanie przez uczniów kluczowych umiejętności.
Projekt adresowany jest uczniów i nauczycieli krakowskich szkół podstawowych i gimnazjalnych. Realizowany jest we współpracy ze studetami Koła Naukowego Gamedev Students Association Zakładu Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Projekt zakłada:
- Zastosowanie grydaktyki w szkole, jako narzędzia, którego celem jest wpieranie uczniów w samorozwoju, poprzez stymulowanie do poszukiwania wiedzy, poszerzania horyzontów, nabywania doświadczeń, integracji społecznych w warunkach doskonałej zabawy.
- Badania ankietowe i wywiady przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli dotyczące wpływu gier na zdobywanie przez uczniów kluczowych umiejętności.
- Eksperyment badawczy polegający na zbadaniu przebiegu procesów dydaktycznych przez wprowadzenie do nich nowego czynnika, jakim są gry komputerowe i obserwowaniu zmian powstałych pod jego wpływem.
- Konkurs dla nauczycieli na scenariusz zajęć wykorzystujący gry komputerowe w edukacji.
Celem projektu jest:
- Upowszechnianie pozytywnych wzorców wykorzystania nowych technologii w edukacji oraz rozwój uzdolnień wśród uczniów, studentów i nauczycieli na każdym etapie kształcenia.
- Propagowanie idei wykorzystania gier w edukacji celem podniesienia atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej.
- Rozwój współpracy międzyśrodowiskowej w zakresie wykorzystania dorobku naukowego w pracy szkolnej.
- Rozwój i popularyzacja działalności Koła Naukowego Zakładu Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego.