Wykorzystując w codziennej pracy elementy gier i technik ich projektowania, chcemy, aby współczesna młodzież została zmotywowana do podjęcia działań skupiających się na współpracy w grupie i rozwoju kompetencji interpersonalnych. Pragniemy zainteresować młodych ludzi nauką, pokazać, że świat gier komputerowych może posłużyć jako narzędzie do eksplorowania nowych obszarów naukowych. Grywalizacja uczy pracy projektowej, tak ważnej w dzisiejszym świecie, dlatego chcemy kontynuować poprzednie edycje programu “Grydaktyka, czyli edukacja poprzez gry 2022”.
Dostosowujemy swoje działania do wymagań rynku pracy. Jednocześnie uczymy dzieci samodzielności i zwiększamy atrakcyjność lekcji. Inspirujemy także nauczycieli do wykorzystywania grywalizacji w nauce przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i humanistycznych. Dlatego zapraszamy nauczycieli i uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych do udziału w kolejnej edycji programu “Grydaktyka”. Nasi uczniowie to grupa docelowa, która w kontekście społecznym stoi przed trudnym zadaniem budowania społeczeństwa przyszłości – nowoczesnego, kreatywnego, samodzielnie podejmującego inicjatywy w obszarze własnego rozwoju czy pracy zawodowej. W ramach tegorocznej edycji projekt pt. Fuks w świecie gier komputerowych zachęcamy nauczycieli z małopolskich szkół do wykorzystania popularnej wśród uczniów gry The Sims 4, która miałaby wspierać ich nauczanie. Wciąż brakuje szkół, które wykorzystują gry komputerowe jako cenną pomoc dydaktyczną. Sukces programu gwarantuje innowacyjna tematyka, jaką są gry i grywalizacja, jak również duże doświadczenie Fundacji Szkoła Medialna jako koordynatora współpracy podmiotów w ramach Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji.
W ramach projektu odbędą się warsztaty dla uczniów w czasie których uczniowie zrealizują scenariusze zajęć oparte na grze The Sims 4, lekcja pokazowa dla nauczycieli oraz konkurs dla uczniów małopolskich szkół “Pochwal się Fuksowi swoją kreatywnością i pomysłem”.
Projekt „Grydaktyka, czyli edukacja poprzez gry 2022”, realizowany jest przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.